سنگ مصنوعی
دانلود جدیدترین موزیک ها
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 455
:: کل نظرات : 4

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 9
:: باردید دیروز : 80
:: بازدید هفته : 9
:: بازدید ماه : 6305
:: بازدید سال : 37745
:: بازدید کلی : 1663645
سنگ مصنوعی

سنگ مصنوعی چیست؟ مواد اولیه شما چیست؟
قبل از تعریف سنگ مصنوعی به این نکته اشاره کنیم که سنگ مصنوعی یکی از پرکاربردترین و جذاب ترین مصالح ساختمانی است. سنگ مصنوعی در ساخت نما، دکوراسیون داخلی منازل و دفاتر تجاری کاربرد فراوانی دارد. در این مقاله به بررسی مزایا و معایب سنگ مصنوعی می پردازیم.
سنگ‌های مصنوعی از ترکیب مجدد سنگ‌های طبیعی با افزودنی‌های دیگر به دست می‌آیند که وزن کمتری به آن‌ها می‌دهد و در نتیجه نصب آن‌ها را سریع‌تر می‌کند. برای اینکه بدانیم سنگ های مصنوعی از چه ساخته می شوند به اختصار می توان گفت که سنگ های مصنوعی از ترکیب سیمان، خاک رس، سنگدانه های ضایعاتی و خاک های سبک ساخته می شوند. مواد به کار رفته در این سنگ ها دارای کیفیتی بر اساس ملاحظات محیطی و انسانی می باشد. رنگدانه های اکسید آهن به این سنگ ها رنگ دلخواه می دهد. ترکیب به دست آمده از این طریق در قالب هایی ریخته می شود که دارای نقش و نگارهای سنگ های طبیعی است و به این سنگ ها ظاهری کاملا طبیعی می بخشد.

از نظر قیمت،  بسیار ارزان تر از سنگ های طبیعی هستند، زیرا سختی هایی که برای سنگ طبیعی انجام می شود تا آن را به بازار بیاورند و بتوانید از آن استفاده کنید، کمتر ضروری و کم هزینه است و ارتباط کمتری با سنگ های مصنوعی دارد. . این به ما اجازه می دهد تا سه برابر بیشتر از سنگ های طبیعی استفاده کنیم.

علاوه بر این، مقاومت مصالح و سازه آنها در فونداسیون های خاص به آنها امکان تحمل بارهای زیاد را می دهد. سنگ های مصنوعی در هر متر مربع برای قطعات تخت فروخته می شوند و در جعبه های چوبی دست ساز بسته بندی می شوند.وزن سنگ های مصنوعی با توجه به مدل آنها متفاوت است و از 15 کیلوگرم بر متر مربع در قطعات کوچک تا 37 کیلوگرم بر متر مربع در مدل های بزرگ متغیر است. رنگ سنگ های مصنوعی به مرور زمان از بین نمی رود. زیرا رنگ این سنگ ها به بخشی از ساختار سنگ مصنوعی تبدیل شده و در حین شکل گیری سنگ ثابت شده است. تجربه کاری نشان داده است که حتی پس از گذشت مدت زمان طولانی و در شرایط مختلف آب و هوایی مانند تغییرات فصلی و آب و هوای بد، تغییر قابل مشاهده ای در رنگ این سنگ ها مشاهده نمی شود.

  

     

برای ایجاد تکرار در اشکال ، هر الگو به صورت جداگانه با استفاده از صدها الگوی مختلف ساخته شده است. علاوه بر این، برای تقویت تفاوت ها به رنگ آمیزی توجه ویژه ای شده است تا هیچ قطعه ای شبیه به دیگری نباشد. سایه ها و ضدسایه ها به طور خاص با هم ترکیب می شوند تا پس از استفاده از سنگ مصنوعی با سنگ طبیعی که از آن ساخته شده است تفاوتی نداشته باشد و چون سنگ مصنوعی محصولی سیمانی است عمر مفیدی نسبت به سایر تولیدات دارد. محصولات سیمانی نیز دارند و برای کارهای بیرونی ساختمان مانند نما و کف ساختمان مناسب می باشند. تولید کنندگان معمولاً این مدت ماندگاری را ارائه می دهند.

از نظر مقاومت حرارتی در برابر دما می توان از سنگ های مصنوعی به دلیل تحمل حرارت در ساخت شومینه های فضای باز استفاده کرد. از آنجایی که مواد این سنگ ها درصدی از خاک رس دارند، آنها را برای گرما مناسب کرده است. به طور طبیعی این سنگ ها را می توان با ملات یا چسب استفاده کرد.

مزایا و معایب استفاده از سنگ مصنوعی
سنگ مصنوعی پودر و رزین معدنی طبیعی است که در خلاء یا با قالب های پلیمری کامپوزیت رنگ می شود.در بسیاری از بخش‌های ساختمان‌ها مانند هتل‌ها، رستوران‌ها و سایر ساختمان‌های عمومی، بانک‌ها، بیمارستان‌ها، نمایشگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و طراحی‌های خانه مانند میز آشپزخانه، ماشین ظرفشویی، دیوارها و میزها قابل استفاده است. . این محصول حاوی مواد رادیواکتیو نیست. قابل استفاده مجدد و سازگار با محیط زیست است و یک ماده دکوراسیون سبز جدید است.

 

 

 

 

ديوارپوش سنگ مصنوعي مانند سایر مصالح سنگی تقریباً در همه زمینه ها قابل استفاده هستند. از رشته مهندسی عمران گرفته تا ساخت سایت های ساختمانی. قدمت استفاده از این سنگ ها به قرن 18 برمی گردد و امروزه پایداری و استحکام آنها به تازگی مشخص شده است. سنگ های مصنوعی به دلیل شباهت به سنگ های طبیعی بیشتر در ساخت ساختمان های اداری تجاری استفاده می شود.

 

 

مزایای استفاده از سنگ مصنوعی:
سنگ های مصنوعی به راحتی تمیز می شوند. در صورت لک شدن به راحتی می توان آن را با صابون یا مواد شوینده تمیز کرد.

سنگ مصنوعی ضد گرد و غبار بوده و امکان نفوذ مایع به داخل آن کم است. لکه های جوهر و سس را می توان به راحتی پاک کرد.

سنگ های مصنوعی در برابر ضربه مقاوم هستند. در مقایسه با سنگ یا پلیمر، توانایی مقاوم در برابر خراش آن قوی تر است. خراش های کوچک را می توان با سمباده پاک کرد.

در مقایسه با سایر مواد موجود، سنگ مصنوعی مقاومت حرارتی خوبی دارد. اما توصیه می شود از قرار دادن مستقیم اجسام داغ روی آن خودداری کنید.

سنگ مصنوعی یکی از مصالح مقاوم در برابر آتش است.

سنگ های مصنوعی در مجاورت مواد غذایی دارای استاندارد هستند و می توان مواد غذایی را در تماس مستقیم با آن قرار داد.

سوراخ هایی را می توان در سنگ های مصنوعی برای عبور لوله ها، کابل های برق و ... قرار داد.شیارها را می توان به راحتی در سنگ های مصنوعی قرار داد تا در مفاصل دیگر قرار بگیرند.

سنگ مصنوعی را می توان به هر شکلی که دوست دارید درست کرد.

سنگ مصنوعی را می توان در قسمت کوچکی ساخت و به این ترتیب مشکلات وجود بلوک های سنگی بزرگ برای ورودی ها برطرف می شود.

سنگ های مصنوعی را می توان قوی تر از سنگ های طبیعی ساخت.

 ارزان تر است.

سنگ ها نسبت به سنگ های طبیعی پایدارتر و بادوام تر هستند.

در سنگ های مصنوعی صافی یکنواخت وجود ندارد. در نتیجه به لطف بستر صاف سنگ های طبیعی، نگران نگهداری از سنگ مصنوعی نباشیم.

سنگ مصنوعی در برابر سایش، مواد اسیدی، دماهای بالا، ضربه های شدید، فشار، خمش و قابلیت نفوذ و حل شدن مقاوم است. تغییر شکل و چسبندگی آنها روش های خاص خود را دارد. از آنجایی که سطح آن هیچ حفره ای ندارد، لکه های آب و روغن نمی توانند به آن نفوذ کنند، بنابراین در برابر لکه نیز مقاوم است. می توان آن را به هر شکلی ساخت و در کاربرد آن اتصالی بدون لبه وجود دارد به گونه ای که با اتصال قطعات کوچک با چسب مخصوص و سپس پولیش مخصوص می توان سنگ ها را مانند یک سنگ بزرگتر به هم وصل کرد.

.



تعداد بازدید از این مطلب: 33256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 26 ارديبهشت 1401
نظرات
مطالب مرتبط با این پست

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








درباره ما
بین موزیک دانلود آهنگ جدید به هيچ ارگــان و گـروهي وابسته نبـوده و صرفــا بمنظور بهبود روند موسيقي کشور و ارائه خدمات فرهنگي هنـري به ايرانيان عزيز مشغول فعاليت مي باشد.
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید